در مورد این دوره
«تفکر طراحی» (Design Thinking) فقط مخصوص طراحان نیست، بلکه همه مبتکران بزرگ ادبیات، هنر، موسیقی، علوم، مهندسی و تجارت آن را تمرین کردهاند. پس چرا آن را «طراحی» مینامیم؟ فرایندهای کاری طراحان، میتوانند به ما کمک کنند تا روشهای تفکر طراحی را بهصورت سیستماتیک استخراج کنیم، آموزش دهیم، یاد بگیریم و استفاده کنیم تا بتوانیم مشکلاتی را که در طرحها، مشاغل، کشور و زندگیمان وجود دارند، با خلاقیت حل کنیم.
برخی از برندهای برجسته جهان، مانند اپل (Apple)، گوگل (Google)، سامسونگ (Samsung) و جیای (GE)، بهسرعت رویکرد تفکر طراحی را انتخاب کردهاند. این رویکرد در دانشگاههای معتبری مانند، دی.اسکوول (d.school)، استنفورد (Stanford)، هاروارد (Harvard) و امآیتی (MIT) تدریس میشود. اما آیا میدانید تفکر طراحی چیست؟
تفکر طراحی، فرایندی تکرارشونده است و به ما کمک میکند تا استراتژیها و راهحلهایی را شناسایی کنیم که ممکن است با درک اولیه ما بهدست نیایند. ما با این روش بهدنبال آن هستیم که فرضیات را به چالش بکشیم و مشکلات را مجدد تعریف کنیم. در عین حال، تفکر طراحی، رویکرد راهحلمحوری است که برای تفکر و کارکردن، روشهایی اجرایی دارد.