مقدمه ای بر انیمیشن سازی با وب اپلیکیشن ها

ایجاد شده توسط مدیر سایت در مقالات 2022 12/31

کلمه انیمیشن از کلمه لاتین animātiōn با ریشه animātiō به معنای زندگی بخشیدن گرفته شده است. معنای اصلی کلمه در زبان انگلیسی سرزنده می باشد. انیمیشن، یا معادل فارسی آن پویانمایی، روشی سینمایی است که در آن تصاویر ثابت طوری دستچین و مدیریت می شوند که به صورت پیوسته و پشت سر هم قرار می گیرند و زمانی که این تصاویر با سرعت خاصی اجرا شوند این تصور را به وجود می آورند که جسمی در حال حرکت است یا کاراکتری زنده است. دنیای انیمیشن ها، دنیای رنگارنگی است که همه افراد، از کوچک تا بزرگ جذب آن می شوند. به دلیل استفاده انیمیشن ها از کانالهای حسی مختلف(شامل دیداری و شنیداری)، تاثیرگزاری بیشتری جهت درک و فهم معنا در ذهن مخاطب ایجاد می شود که می توان از این ظرفیت بالای انیمیشن ها برای اهداف مختلفی مثل آموزش، تبلیغات و سرگرمی استفاده کرد. امروزه نیز قسمت زیادی از سرمایه گذاری های جهان بر صنعت انیمیشن سازی صورت می گیرد که گویای قدرت این صنعت در ایجاد تغییر و تاثیرگزاری می باشد.

در دنیای کنونی، ساخت انیمیشن، با امکانات و ابزارهایی که در دسترس همگان قرار دارد، بسیار آسانتر از گذشته شده و احتیاجی به صرف وقت و هزینه زیاد جهت یادگیری و ساخت یک انیمیشن با هدف مورد نظر نیست. ابزارها و برنامههای فراوانی، ازجمله Maya ،Max 3D ،Blender وAfterEffect Adob  جهت ساخت انیمیشن وجود دارند اما یکی از راحتترین و کاربردیترین ابزار برای این کار، Animaker می باشد. Animaker یک پلتفرم تحت وب است که با استفاده از آن می توانید ویدیوهای انیمیشینی 2بعدی خود را تهیه کنید. این نرم افزار از جمله نرم افزارهای Yourself It Do  میباشد که برای استفاده از آنها احتیاج به تخصص خاصی نیست و هرکس در هر مکان و زمانی میتواند از آن برای استفاده های تخصصی ویا اهداف شخصی تر مانند ساخت یک ویدیو برای تبریک تولد یا نمایش رزومه بهره ببرد. با استفاده از این ابزار، می توانید شخصیت های موردنظر خود را با توجه به بافت فرهنگی موجود بسازید و با خلق یک ویدیوی زیبا، به جذب هرچه بیشتر مخاطب کمک کنید.

تشبیه این پلتفرم به "چاقوی خالقیت ارتش سوئیس" کامل ترین مثالی است که می توان گفت. زیرا همانند یک چاقوی سوئیسی همه کاره که تمام نیازهای یک سرباز را تامین می کند،این وب اپلیکیشن می تواند نیازهای مخاطبان خود جهت ساخت انیمیشن با کمترین امکانات و تخصص برآورده کند. ازجمله امکاناتی که این وب اپلیکیشن در اختیار ما قرار می دهد می توان به امکان ایجاد حالت مختلف چهره با کمترین صرف وقت، قالبهای متنوع و ... اشاره کرد. با استفاده از وب اپلیکیشن هایی این چنین، دیگر نیازی به سپردن کار به دستت متخصص آن حرفه ای نیست و هرکس، با هر میزان توانایی قادر است کارهای مورد نیاز خود را به راحتی انجام دهد.

پیام ویبینار:

اگر میخوای بیشتر در مورد Animaker بدونی، میتونی از طریق لینک زیر به صورت آفلاین و رایگان، از محتوای بی نظیر دوره "انیماتور شو" استفاده کنی!

https://waybinar.ir/course/Become-an-animator

نظرات (0)